donderdag 13 mei 2010

Hainan: Een tropisch paradijs!



Geachte mensen!
Ben weer terug in Shanghai van een tropisch reisje naar de provincie Hainan.
Naast het vasteland heeft China nog een eiland, het ligt naast Taiwan: Hainan genaamd. Het is echt een tropisch paradijs en het is er continu 30 - 35 graden. Dit eiland is een mega touristenbestemming en er worden vele resorts momenteel ter uitvoering gebracht. Je moet bij Google afbeeldingen maar eens 'Hainan' intypen dan zie je wel wat voor een eiland dat het is!

Dit is de kaart van China met in het rood het eilandje: Hainan voor de duidelijkheid:



Ik zal even iets uitleggen over dit zakenreisje:
Vliegtuigmaatschappij Hainan Airlines (HNA) heeft een groot gedeelte van dit eiland in bezit wat is ondergebracht in het dochterbedrijf Hainan Real Estate. Ook Hainan real estate is flink aan het bouwen aan meerdere resorts op het eiland.
Ondanks de grote economische groei in China blijft de massa weg. Ze hebben grote problemen tijdens de ontwikkeling van het eigen plangebied (zo'n 30 km2) en daarvoor ons bedrijf gevraagd om het plan te vernieuwen en verbeteren om meer toeristen te trekken.
De bestaande resorts en golfbanen blijven natuurlijk intact.

Ik was samen met Kitty (collega), de baas, Jeff(marketing) en nog een oude professor daarheen gegaan. De baas en Jeff gingen de volgende dag alweer naar huis en waren enkel voor de contractvorming overgevlogen. Ik en Kitty (en die professor) moesten het plangebied bekijken, fotograferen en in kaart brengen voor onszelf. Vragen stellen over het gebied en zoveel mogelijk informatie verzamelen om thuis in Shanghai een nieuw plan op te kunnen zetten.
Dinsdag hebben we het gebied bekeken en zoveel mogelijk fotos gemaakt. Dinsdagavond hebben ik en Kitty een Adobe Illustrator bestand gemaakt met de kaart van het gebied en verschillende punten met foto's erop zodat we deze woensdag konden laten controleren door HNA real estate.
Woensdagochtend nog rondgereden door het dorpje en smiddags richting Haikou terug gegaan (2 uur rijden) en daarna weer naar Shanghai (2,5 uur vliegen). Woensdag rond 20:00 's avonds waren we terug in Shanghai en dus alweer mooi optijd thuis.

Verder vorderd mijn stageverslag eigenlijk maar matig. Ben een maand geleden begonnen en nu pas 2 hoofdstukken geschreven. Het begint dus wat te pushen in mijn hoofd omdat het nog maar 7 weken is.

Voor de rest is het nog altijd echt super gaaf in deze stad en ook het weer is super hier! Maandag, dinsdag en woensdag dus 35 graden gehad. Vandaag was het zo'n 20 graden en de rest van de week wordt het weer lekker rond de 25 graden en zonnig!
Ook hoorde ik dat de koningin volgende week 'in town' is bij de Expo dus misschien dat ik daar dan na mijn werk maar een keer een bezoekje aan ga brengen! Vrij vragen zit er natuurlijk niet meer in na de 2 weken met Lotte maar dat wil ik zelf ook niet.

Nou dit was het weer zo'n beetje. Jullie horen het wel, ik vermaak me hier nog altijd prima!!

Alle foto's van de trip naar Hainan kan je HIER bekijken!

Jullie nog een fijne hemelvaart!

Groetjes!!

Mooiste foto's uit Hainan:

Huisje waar we in sliepen op het resort:



Gebied:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten