maandag 31 mei 2010

Qingdao & Changxing

















Deze foto heb ik vanmorgen vlakbij mijn stagebedrijf op een loopbrug genomen onderweg van het metro station naar mijn stage. In de verte de Jin Mao Tower en het SWFC die echt overal in de stad zichtbaar zijn omdat het zo'n ontiegelijk hoge gebouwen zijn.

Wat een weekend om maar te beginnen.

Vrijdagavond natuurlijk niets gedaan want ik moest er zaterdag om 5:30 uit. Het vliegtuig naar Qingdao vertrok namelijk vanuit Pudong International Airport om 8:10. Opzich geen probleem. Ik zat om 6 uur in de metro en was precies om 7 uur op het vliegveld. Nog te vroeg eigenlijk maar kon zo overal doorlopen dus opzich was ik mooi op tijd, nog even gewacht en toen ingestapt en zonder vertraging landde het vliegtuig om 09:30 op Qingdao airport.

Ik werd opgehaald door Hubert en nog een collega (van onze leverancier daar) en we gingen naar de fabriek. Ik zal jullie de details besparen wat we hebben besproken etc. maar het was in ieder geval een zeer geslaagde dag en na weer een lekker diner met de gebruikelijke verse vis uit de bak in het restaurant vloog ik dan om 21:00 weer lekker terug naar Shanghai.
Deze keer landde ik op Hongqiao Airport dat was opzich wel relax want dat is iets dichterbij mijn huis. Het was een half uurtje met de taxi dus ik was rond 12 uur een keer thuis.

Moest ik de volgende ochtend weer om half 5 opstaan. Serieus, om half 5 stond ik naast mn bed, helemaal dood. Ik moest namelijk voor mn stage mee naar Changxing, daar hebben we een project gedaan waar ik ook aan heb meegeholpen en daarvan waren op zondagmorgen om 8 uur de presentaties in Changxing en dat is ongeveer 2 uur rijden dus besloten de baas en Sarah dat we om 5:30 aanreden vanaf het kantoor. pfffff...

Haha, we waren om 7 uur al in Changxing dus lekker... het zonnetje scheen dat was wel relax en serieus om 9 uur waren wij al klaar met onze presentatie. Ik moest ook wat in het engels doen, ik vind dat vrij nutteloos omdat Sarah het dan toch weer naar het Chinees moet vertalen zeg maar dusja, kan zij het net zo goed meteen in het Chinees doen.

Omdat we nog een project hebben lopen in Changxing wilde de baas ff wat foto's gaan maken, ja prima tuurlijk het is toch pas 9 uur. Dus om 10 uur waren we klaar daarmee en zouden we eigenlijk terug gaan naar Shanghai. Vond ik wel prettig, de zon scheen en ik dacht lekker buiten op het terras te kunnen gaan zitten aan mn verslag werken o.i.d.

Ineens gingen we niet naar Shanghai maar een of andere vriend van de baas had gebeld en die was daar in de buurt (nog een uur rijden pff) en daar gingen we dan maar mee lunchen (het was pas 10 uur he...) Dus na een uur rijden waren we bij die vriend en nog een hoop andere herriemakers erbij. Toen gingen we 'lunchen' jaaaa eerst NOG een uur rijden voor we eindelijk bij de lunch waren, ja en toen was het natuurlijk vort 12 uur haha mafkezen.

Na de lunch, wat ik dus zoals je wel kan lezen niet echt leuk vond gingen we dan om half 2 eindelijk eens naar huis, maar we waren nou niet 2 maar vort 3 uur van Shanghai af. Eindelijk, na weer een vermoeiende autorit kwamen we dan om half 5 een keer terug aan in Shanghai. Je kan wel begrijpen dat ik niet happy meer was en ik ook niet meer de stad in hoefde te gaan.

Al met al heel erg jammer van gisteren. Zaterdag was echt een leuke geslaagde dag maar gisteren was gewoon ff niet leuk. Zo vroeg opstaan voor iets wat dan zo uitpakt, tjaa dan voel je je toch wel een beetje genaaid. Maargoed, het hoort erbij en neem ze niets kwalijk, ze doen ook al genoeg voor mij dus.

Dood als ik was sliep ik dan ook meteen gisterenavond. Nu weer lekker fit, de zon schijnt en nu ben ik in mezelf aan het lachen omdat ik Chinese technische tekeningen aan het bestuderen ben. Tja... die gaan bouwtechnisch nergens over als ik eerlijk ben.

Oh ja, vanmorgen sprak ik Sarah over de uitslag van de projecten (4 architectenbureau's) van Changxing afgelopen zondag (gisteren) en we zijn 2e geworden! Opzich een leuke prestatie. Nu krijgen we 200 000 yuan extra en de 1e en de 2e mogen het project herzien en op basis daarvan wordt er volgens mij weer een presentatieronde gehouden en gekozen maar dat weet ik niet zeker. Tegen die tijd ben ik ook al weg hier dus dat zit er niet meer in dan.

Een zeer heavy weekend dus. Aankomend weekend (gelukkig) nog niets op de planning en laat ik dit maar voor even zo houden. Ff een weekend relax zou er voor mij nu wel in passen ;).

Ik mag nog 2 mensen van harte feliciteren: Nick en Marleen proficiat met jullie 24e verjaardag!!!

Tot snel!

Sven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten